Klanten geven het Leerwerkloket een 7,9
De dienstverlening van de Leerwerkloketten wordt goed beoordeeld. Mensen zijn tevreden over de dienstverlening en voor bijna iedereen heeft het Leerwerkloket een positieve bijdrage geleverd. Dit zijn de resultaten uit een structureel kwantitatief klanttevredenheidsonderzoek (KTO) onder 26 van de 35 Leerwerkloketten.
9 op de 10 mensen die gebruik maakten van de dienstverlening van het Leerwerkloket hebben daar wat aan gehad. Zo weten zij vaak beter wat bij hen past en hebben ze meer inzicht in hun mogelijkheden op de arbeidsmarkt.
Onze adviseurs krijgen een 8,1
Mensen komen vooral bij het Leerwerkloket met de vraag ‘Welk werk past bij mij?’ en een derde van de ondervraagden geeft aan na een gesprek met een adviseur te hebben gesolliciteerd. De deskundigheid van de adviseurs wordt met een 8,1 dan ook goed beoordeeld.
Het eindrapport bevestigt de conclusie uit de evaluatie Leerwerkloketten, dat de Leerwerkloketten een belangrijke rol vervullen bij loopbaanoriëntatie.
Het KTO is uitgevoerd door MWM2 en liep van juli 2022 tot en met eind december 2022. Bijna 1000 mensen hebben de enquête ingevuld.
De complete eindrapportage vind je via deze link.